3. marraskuuta 2011

Se olis tunnustuksen aika

Laura (Agarwaen) heitti haasteella tunnustuksia koirailuista ja nyt tylsyyksissäni ajattelin kirjottaa sen sitte blogiin asti. Saas nähä keksinkö mitään :D Kiitti haasteesta, mut en kyllä ajatellu enää haastaa ketään, koska tää on jo niin monella. Matkitaan siis jotakuta ja sanotaan, et tehköön kuka haluaa.

© Saana Telkkälä
1. En tiiä miten päädyin silkkiin. Olin tehny yläasteella monia listoja suosikkiroduista ja lukenu rotukirjoja läpitte ettien, mikä rotu sopis mulle ja mikä ei enkä muista silkin olleen listalla melkeenpä missään vaiheessa.. Muistan vaan Kajaani kv:n 2007, kun tutustuin Saanaan (kennel Tel Quessir), niin siitä se tais sitten lähteä. Muutama vierailu niille ja olin jokseenkin ihastunu näihin pieniin silkkiturkkisiin. Äiti oli vielä luvannu mulle peruskoulun päättäjäislahjaks pennun, niin siitä se sitten lähti. Pennut synty toukokuussa '07 ja huomasin olevani varaamassa itselleni siitä pentua. Pentua jouduttiin odottamaan hieman pitempään, kun olin kesätöissä, mutta viimein heinäkuun lopussa '07 sain tän pienen pentusen syliin.

2. Mun all-time-feivörit on kyllä ehdottomasti russeli Teddy (Jevil's Zodiac) ♥ Paras junnukoira ja muutenkin vaan niin ihku. Mun mies :D



Teddy <3 © Leena-Kaisa Koskinen

3. Haluaisin harrastaa Safian kanssa kaikennäköstä, ja agility olis ny suurimpana haaveena. Kotitokoa treenanneena ollaan pareissa mölleissäkin käyty joskus nakkiluokassa. Ihan ok tuloksin harjottelun määrään nähden. :D Kyllä me vielä joskus saadaan aikaseks.

4. Koiranäyttelyissä oon pyöriny vuodesta 2006. Alotin junnuissa kisaamisen suoraan vanhemmista ja 2,5-vuotisen uran aikana ihan ok menestyksin. Olisin halunnu harrastaa vielä pidempäänkin, mutta ikä tuli vastaan ja harmitti, että löysin lajin niin myöhään. Nykypäivänä kierrän näyttelyitä esittämässä muutamia vakiohandlattavia Safian lisäks, niistä tärkeimmät on tällä hetkellä bokseri Ismerin Aapo ja labbis Kiparinmäen Annika. Näitten lisäks esitän satunnaisesti muitakin.

5. Suoritin syksyllä kasvattajan peruskurssin, mutta en tiedä aionko ryhtyä kasvattajaks. Rotu ei ainakaan oo selvillä vielä, koska silkki se ei ole. Safia jää näillä näkymin ekaks ja vikaks rodun edustajaksi.

6. Koiranäyttelyiden kautta oon saanu tosi paljon kavereita ja hyviä ystäviä, oon siitä kiitollinen kaikille. ♥

7. Oon ollu pari kertaa junnukouluttajana Kauhajoen koiraharrastajilla.

8. Haaverotuna on pitkän pitkän aikaa ollut dobermanni, mutta semmosta tuskin koskaan tulee olemaan tässä taloudessa. Toisen koiran rodun mietintä on vielä auki, kun ei tuo mies meinaa suostua ehdotuksiin. Siispä jatketaan...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti